fenixthegreen.blogg.se

Träning och hälsa. Kost och moral.

Panik

Kategori: Allmänt

Hrrrrmmm, ... ... .... åhhh, suck, stön, usch!! Ångest, panik... Fasa, skräck!! 
 
Jag gjorde det iaf. Kaffe med kaka och sen middag hos mormor och morfar. Jag åt, var social och trevlig. Hade kul medan jag var där, ganska iallafall, jag kunde uppskatta att få träffa dem. Det dök dock upp paniktankar redan när jag var där och såg vad som dukades fram och hur det gjordes iordning. 
 
Kaffe med kanelbulle och sockerkaka. Så långt klarade jag det fint. Mormors hemlagade kanelbullar är faktiskt goda och det funkade hyffsat att äta dem, tack vare all kak-träning jag fått den sista tiden. 
 
Sen var det idel stillasittande tills middagen började tillagas. Extra mycket fett värmdes och hälldes över ugnsformen med kyckling (jag ursäktar såklart mormor att hon inte är insatt i vad som är vegansk mat, det skulle trots allt vara något som hon och morfar också ville äta och jag var deras gäst). Till kycklingen var det potatissallad, vilket är bland det mest förbjudna man kan äta. Jag har länge förundrats över hur man kan äta det överhuvudtaget. Bröd med smör till det också... 
 
Sen efterrätt. Två sorters glass... 
 
Jag åt av allt. Höll trevlig min och hade det faktiskt trevligt när jag var där. Men nu... nu är det inte roligt längre. Vad ska jag nu göra... Capio skulle såklart säga att jag ska ta det lugnt och sen äta kvällsmål om ett par timmar. Hur ska jag kunna göra det när jag smällt i mig socker och fett i överflöd... 
 
Jag ska göra mitt bästa. Något ska jag väl kunna peta i mig och jag ska försöka hitta något att distrahera mig med så jag inte fastnar i fosterställning när jag ska natta barnen... 
 
Positiv avslutning ändå. Jag gjorde det. Jag är nöjd... (imorgon kanske jag kan tro på det också och faktiskt känna mig nöjd). 
Kommentera inlägget här: